İşyerinde Kalbine Yardımcı Ol



Kalp krizi, yüksek tansiyon, obezite, tütün kullanımı ve fiziksel hareketsizlik gibi kontrol edilebilir risk faktörlerinden dolayı oluşan ve dünya çapında en fazla ölüme sebep olan sağlık sorunlarının başında kardiyovasküler hastalık riski gelmektedir.

Biz, toplum sağlığını sağlamanın en büyük adımlarından birinin, günün büyük çoğunluğunu iş yerinde geçirmek durumunda olan ofis çalışanlarından başlamak olduğunu düşünüyoruz. Bu doğrultuda, kalp sağlığı konusunda bilinçlenmene fayda sağlayacağını düşündüğümüz bazı önerileri aşağıda senin için sıraladık…


1. Sigarayı Bırak

Kendine yapabileceğin en büyük iyilik tam şu anda sigarayı bırakmak! Kaç yaşında olursan ol, hiçbir zaman geç değil… Sigarayı bırakmak sadece kalp krizi riskini değil, akciğer kanseri ve KOAH gibi ciddi sağlık problemlerinin oluşma riskini de azaltır.


2. Sağlıklı Beslen

Birçok kişi için iş yerinde sağlıklı beslenmek bilinç ile yapılması gereken bir tercihtir. Günümüzde sağlıksız gıdalar, sağlıklı alternatiflerine göre hem kolay hem de daha hızlı ulaşılabilir olmalarından dolayı, öğle araları için cazip bir seçenek haline gelmiştir. Ancak, yağ ve şeker oranı yüksek bu gıdalar, kilo alımı, yüksek tansiyon, diyabet gibi hastalıkların gelişme riskini oldukça artırmaktadır.


3. Hareket Et

Eğer yoğun bir günden geçiyorsan, fiziksel aktiviteye zaman ayırmak çok zorlayıcı ve uzak bir düşünce gibi gelebilir. Ancak, düzenli olarak egzersiz yapmanın kalp krizi riskini düşürdüğü kanıtlanmıştır. Haftalık toplamda yapacağın 150 dakikalık bir yürüyüşün, kalp sağlığın için oldukça önemli etkileri olduğu unutulmamalısın. İş yerinde dahi, asansör yerine merdiven kullanarak aktif kalabilirsin. Ofiste oturarak çalışmak zorunda olduğun bir işin varsa, veya günde 5 bin adımdan daha az yürüyorsan, ev-iş rotandaki kısa mesafeleri yürümek ya da öğle aralarında yürüyüşe çıkmak da gün içerisinde aktif kalmana yardımcı olacaktır.

Bu kategorideki diğer maddeler;

Masanızda Yapabileceğiniz 7 Yoga Hareketi

Devamını Oku

İş’te Hareket

Devamını Oku

Ofiste Fazla Kilo Alımına Dikkat!

Devamını Oku

Yoğun Tempoda Çalışanlar İçin Beslenme Önerileri

Devamını Oku

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız. İçeriklerde tedavi edici sağlık hizmetlerine yönelik bilgiler yer almamaktadır.