Mutlu Olmak İçin 5 Basit Aktivite



Mutluluk denince aklımıza ne geliyor? Mutluluk oldukça göreceli bir kavram olmasına rağmen, kimine göre maddi kimine göre ise spiritüel kazanımlar mutluluk getiriyor. Çoğu zaman ise, hayatın kargaşasında yaşamın amacının mutluluk olduğu unutuluyor. Oysa, daha mutlu bir insan olmak için sıradışı yöntemlere başvurmaktansa hayatımızdaki temel olguları en basit şekilde ele almak yeterli olabilir. Bizleri daha mutlu bireyler yapabilecek en temel 5 aktiviteyi beğeninize sunuyoruz.


1. Sadece Nefes Alın

Araştırmalara göre, bir insan günde ortalama 20 bin kere nefes alıp veriyor. Peki, ne kadar doğru nefes alıp veriyoruz? Önemsiz gibi görünen bu eylemi yaparken akciğerlerimizi çoğu zaman tam kapasitesi ile kullanamamaktayız. Oysa, doğru nefes alarak mutlu olmak mümkün. Doğru nefes ile birlikte diyafram kasının kullanmak, karnımızdaki tüm organlara masaj yaparken sinir sistemimizi de olumlu yönde etkiliyor. Doğru nefes ile birlikte kendinizi daha enerjik hissedeceksiniz. Sadece birkaç saniyeliğine de olsa, aklınızda dolaşan düşünceleri durdurun ve nefes alıp verişinize odaklanın.


2. Olduğunuz Yerde Dahi Olsa Hareket Edin

Dünya Sağlık Örgütü’ne göre, çağımızın hastalıkları depresyon ve anksiyetenin günümüzde yaşam kalitesini tehdit eden en büyük nedenlerden biri ve insanların bununla baş edebilmeleri için hareket etmeleri gerekiyor. Fiziksel aktivitenin her türlüsü, insanın iyi hissetmesini sağlarken, aynı zamanda da mutlu eder ve kaygı seviyesini azaltır. Düzenli egzersizin yanı sıra, yerimizdeyken bile hareket halinde olmak; hareketin sağlığımız ve mutluluğumuz üzerindeki olumlu etkileri açığa çıkarmaya yeterlidir.

Araştırmalara göre bu doğrultuda yaptığı işlerden anlam çıkaran insanlar daha mutlu.


3. Müzik Dinleyin

Müzik, ruh halini en hızlı değiştirme özelliğine sahip aktivitelerden biridir. Zihnimiz görsel ve işitsel verileri depolar ve kaydolan bu bilgiler aynı şarkı tekrar dinlendiğinde geri gelebilir. Bu durumda mutlu anlar ile özdeşleşen şarkıları dinlemek modunuzu yükseltecektir. Öte yandan, müzik dinlemek dikkatinizi tek bir şeye kanalize edeceği için rahatlamanızı ve olumsuz ruh halleri ile baş etmenizi sağlayacaktır.


4. Size İyi Hissettiren Şeyleri Listeleyin

Günün sonuna doğru, yatağa gitmeden önce, birkaç dakikanızı gününüzü ve gün içinde yaşadığınız iyi şeyleri düşünmeye ayırın. Bu mutlulukların çok büyük etkenler olmasına gerek olmadan, sadece iyi hissetmenize katkıda bulunan ögeler olması yeterli olacaktır. Yapılan araştırmalara göre, bu mini aktiviteyi düzenli olarak yapan bireylerin, depresyon ve anksiyete belirtilerinde düşüş görülmüş olup, bu aktivitenin mutluluklarına katkıda bulunulduğu saptanmıştır.


5. Plan Yapın

Mutlu olmak isteyen insanlar, istedikleri şeyleri tespit ederek ona ulaşmak için plan yapabilirler. Bir sonraki adımda yapılması gereken ise, o hedefe ulaşana kadar çalışmak ve çabalamaktır. Mutluluk için bir mucize beklemektense, planlanan şeye ulaşmak için gerekli adımları belirlemek ve doğrultuda çalışmak size ulaştığınız sonuç noktasında tatmin ve mutluluk duygusu verecektir. Plan yapmayı daha da eğlenceli bir hale getirmek isterseniz, planlarınıza arkadaşlarınızı da dahil edebilir ve bu deneyimi sosyal bir aktivite hale getirebilirsiniz.

Bu kategorideki diğer maddeler;

Stres Nedir?

Devamını Oku

Psiko-onkoloji (Kanser Psikolojisi) Nedir?

Devamını Oku

Özgüvenli Bireyler Narsisistik Kişiler mi?

Devamını Oku

Yaz Tatilinde Sağlıklı Kalmak İçin Ne Yapmalı?

Devamını Oku

Çikolataya Neden İhtiyaç Duyarız?

Devamını Oku

Mutlu Olabilmenin 5 Yolu

Devamını Oku

Denizde ve Havuzda Bunlara Dikkat!

Devamını Oku

Ruhumuzu Soğuktan Nasıl Koruruz?

Devamını Oku

Öfkenize Yenilmeyin, Onu Kontrol Edin

Devamını Oku

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız. İçeriklerde tedavi edici sağlık hizmetlerine yönelik bilgiler yer almamaktadır.