Kalp Krizinden Nasıl Korunmalı


Daha uzun ve sağlıklı bir yaşam sürmenin anahtarı, yaşam biçiminizde yapacağınız küçük değişikliklerde saklı olabilir! Sağlıklı bir yaşam sürmek isteyen kalp hastalarının yakınlarına da büyük görevler düştüğünü unutmamak gerekiyor. Kalp hastalıklarına karşı nasıl mücadele edilebileceği hakkında küçük ipuçlarını sizin için deşifre ettik! İşte kalp krizinden korunmanın yolları…

1.Yaşam Alanını İyi Seç

Çevre ve gürültü kirliliğinden korunmada en etkili yöntem, yaşam alanını iyi seçmek olacaktır. İmkanınız dahilinde ise, şehir gürültüsünden uzaklaşıp sakin şehirlerde ve/veya semtlerde yaşamınızı sürdürmek kendinize yapacağınız en büyük iyilik olacaktır. Eğer hayatınızda bu denli kökten bir değişiklik yapamıyorsanız, oturduğunuz evin havaalanı, demir yolu, otoyol ve ana caddelerden uzak olmasına dikkat etmeniz vücudunuzun maruz kalacağı kirlilik ve gürültü oranını azaltmada büyük rol oynayacaktır. Yaşadığınız yeri değiştiremiyorsanız, gürültü izolasyonu yaptırabilir, gürültüyü engelleyen kulaklık kullanabilir, evi havalandırdığınız saatlere dikkat ederek olumsuz çevre koşullarını kontrol altına alabilirsiniz.

2.Sağlıklı Beslen

Genel sağlığınızı korumak için olduğu kadar kalp sağlığınızı korumak için de sağlıklı yiyecekler tüketmelisiniz. Doymuş yağ ve kolesterolden fakir sebze, meyve ve lifli gıdalardan zengin beslenme tipi benimsenmelidir. Tansiyonun yükselmesine yol açabilecek olan tuz tüketimi sınırlandırılmalıdır. Yüksek tansiyon, kolesterol ve kan glukoz değerlerinin kalp sağlığı üzerinde çok önemli rolü vardır. Kolesterolünüzü optimum seviyeye düşürmek için tereyağı veya iç yağı gibi hayvansal kaynaklı yağlardan mümkün olabildiğince uzak durmalı; zeytinyağı, ayçiçeği, mısırözü, soya gibi bitkisel yağları tercih etmelisiniz. Beslenmenizde, kırmızı et yerine et tercihinizi balık, hindi, tavuk gibi beyaz etten yana kullanmalı; yağsız veya az yağlı süt ve süt ürünleri tüketmeli, sakatat, işlenmiş et, gibi gıdalardan uzak durmalısınız. Öbür yandan, fasulye, mercimek, bezelye gibi kolesterolsüz ancak bitkisel protein içeren kaynaklarına yer vermelisiniz. Sebze ve meyve kalp koruyucu maddeler içerdiğinden, düzenli sebze ve meyve tüketmeyi alışkanlık haline getirmelisiniz.

3.Düzenli Spor Yap

Düzenli egzersiz sizi kalp hastalıkları ve kalp krizi riskinden koruyacak, öte yandan, kalbinizi, kemik ve kaslarınızı güçlendirecektir. Ancak, bu noktada dikkat edilmesi gereken, 35 yaşından sonra fazla efor gerektiren bir egzersiz yapılması durumunda, kalp hastalığı riskine karşı mutlaka iyi bir kontrolden geçilmesi gerektiğidir. Çoğu insan için en ideal egzersiz uzun yürüyüşlerdir. Kandaki kötü kolesterolünüzün yakılabilmesi için 5 km bir mesafeyi 45 dakikada tempolu bir şekilde yürüyebilirsiniz. Sarf ettiğiniz efor esnasında, göğüs ağrısı, halsizlik, kramp, nefes darlığı gibi şikayetler ile karşılaşmanız durumunda egzersizinize mutlaka ara vermeli ve ilk fırsatta bir kardiyoloğa görünmelisiniz.

4.Stresten Uzak Dur

Özellikle iş hayatı zaman zaman çok büyük bir stres kaynağı haline dönüşebilmektedir. İyi stresin, günlük hayatta yaşam kalitesini artıran itici bir güç olduğu ancak iş yerindeki stresin insan sağlığını olumsuz etkilediği bilinmektedir. Stresörler karşısında, stres hormonları artmakta, bu da kanın yoğunluğunun artmasına ve dolayısıyla kalp krizi riskinin artmasına neden olmaktadır. Tüm bu nedenlerden dolayı ağır stres altında bulunan kişilerin dönemsel olarak kapsamlı bir kardiyolojik muayeneden geçirilmesi uygun olacaktır. Kendinizi stresten arındırmak için düzenli egzersizi hayatınızın bir parçası haline getirmek enerjinizi dengeleyecektir. Öbür yandan, iş yerinde enerjinizi düşüren insanlar ile iletişiminizi sınırlandırarak ve önceliklerinizi belirleyerek ve buna göre hareket ederek iş yaşamınızdaki stresörleri kontrol altına alabilirsiniz..

5.Bel Ölçüne Dikkat Et

Yağların karın çevresinde toplanmasının özellikle kalp ve damar hastalığı riskini arttırdığını ve bel çevresinin kadınlarda 88, erkeklerde ise 102 santimi geçmemesi gerektiğini unutmamalısınız. Fazla kilolarınızdan kurtulmak için bir plan yapmalı ve o planı sürdürülebilir bir şekilde uygulamalısınız. Bunun için öğün aralarında atıştırmalara, hızlı yemek yemeğe son vermelisiniz. Yavaş ve istikrarlı bir şekilde kilo vermenin daha sağlıklı ve kalıcı bir yöntem olduğu bilinmektedir. Kilo vermek; kan basıncını, kan şekerini, kan yağlarını ve erken ölüm riskini azalttığından, kontrollü kilo kaybı sağlıklı bir yaşam için oldukça önemlidir.


6.Kontrollerini Aksatma

Aile geçmişinizde kalp hastası varsa, kilo kontrolü yapamıyor, diyabet ve/veya yüksek tansiyon hastalıklarınıza sigara kullanımı vb. gibi alışkanlıklar eşlik ediyor ise, kan yağlarını ve düzenli olarak tansiyonunuzu ölçtürmeli; birinci derece yakınlarınızda bu tür hastalıklar görülmüş ise, check-up kontrollerinden geçmeniz ve alınması gereken önlemlere maksimum özen göstermeniz gerekir.


7.Alkol Tüketimine Dikkat

Sınırlı alkol tüketimi için tercihinizi yararlı kolesterolü yükselttiği bilinen kırmızı şaraptan yana kullanabilirsiniz. Ancak günde 1 kadehten fazla tüketimi uzmanlar tarafından önerilmemektedir. Aşırı alkol tüketimi, kalp krizini tetikleyen önemli bir faktör olduğundan, genetik olarak kalp krizi riski bulunan kişilerin alkol tüketmemeleri gerekmektedir. Kırmızı şarap sevmiyor veya risk grubunda yer alıyorsanız, içerisinde kalbi koruyucu maddeler içeren üzümü çekirdekleriyle birlikte yiyebilir veya öğütülmüş üzüm çekirdeğine toz ve/veya kapsül olarak beslenmenizde yer verebilirsiniz.


8.Sigarayı Bırak

Kalp krizinden korunmak için en garanti yöntem, sigara kullanımının mutlaka bırakılmasıdır. Günümüzde değiştirilebilir risk faktörleri arasında en önemli faktör sigara kullanımı olarak belirtilmektedir. Kendi çabalarınız doğrultusunda amacınıza ulaşamıyorsanız, mutlaka profesyonel yardım almanız gerekecektir.


9.Psikolojik Destek Al

Hastalığınızı, aileniz veya çevrenizle ilgili sorunlarınızı bir Liyezon Psikiyatri uzmanı ile görüşebilirsiniz. Bu uzman, organik bir hastalığın, bu durumda kalp rahatsızlığınızın, psikolojiniz üzerinde yaptığı bozuklukları inceler ve fiziksel hastalığınızda ya da cerahi girişim uygulanması gereken durumlarda görülen ruhsal kriz ve hastalıkların araştırılması, tanısı, tedavisi, izlenmesi ve önlenmesine dönük size özel hizmetler sunacak ve size destek olacaktır.

Bu kategorideki diğer maddeler;

Menopozda Beslenme ve Bitkisel Destek Tedavileri

Devamını Oku

Genç ve Sağlıklı Kalmak

Devamını Oku

Yetişkinlerde Aşı

Devamını Oku

Niye Obez Oluyoruz?

Devamını Oku

3 Adımda Doğru Güneş Gözlüğünü Seç

Devamını Oku

3 Öneri ile Özgüveninizi Arttırın!

Devamını Oku

Sağlıklı Bir Menopoz İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

Devamını Oku

Sizin Cildiniz Hangi Tip?

Devamını Oku

Saçlarınızın Sağlığı için Gül Suyu Kullanın!

Devamını Oku

Kalbinizin Verdiği Sinyalleri Dikkate Alın!

Devamını Oku

Cildinizi Limon Suyu ile Parlatın

Devamını Oku

Kalbiniz İçin Bu Alışkanlıklardan Vazgeçin!

Devamını Oku

Sağlıklı Bir Beden ve Ruh için 3 Alışkanlık

Devamını Oku

Farklı Yaşam Evrelerinde Sağlık Kontrolleri - 1. Bölüm

Devamını Oku

Kadınlarda Kuvvet Antrenmanlarının Faydaları

Devamını Oku

Rahim Ağzı Kanseri ve HPV Aşısı

Devamını Oku

Prostat Kanseri’nde tedavi yöntemleri

Devamını Oku

Hamilelik Evreleri

Devamını Oku

Kış aylarının en büyük sorunu: GRİP

Devamını Oku

Karlı ve Buzlu Havalara Dikkat

Devamını Oku

Kanserde Erken Teşhisin Önemi

Devamını Oku

Farklı Yaşam Evrelerinde Sağlık Kontrolleri - 2. Bölüm

Devamını Oku

Zatürre Hakkında Temel Bilgiler

Devamını Oku

Göz Altı Morluklarından Kurtulmak Mümkün Mü?

Devamını Oku

Cilt Detoksu Hakkında Bilinmeyenler

Devamını Oku

Hijyen için Sabun Kullanımı

Devamını Oku

Lazer Epilasyon Hakkında Merak Edilenler

Devamını Oku

Lazer Epilasyon Hakkında Merak Edilenler

Devamını Oku

Sağlıklı ve Güzel Bir Cilt İçin Püf Noktaları

Devamını Oku

Kadınlarda İdrar Kaçırma Problemi

Devamını Oku

Meme Kanserinde Erken Teşhis

Devamını Oku

Kanserde Genetik Yatkınlığa Dikkat!

Devamını Oku

Sağlık Dolu Bir Yıla “Merhaba” Deyin!

Devamını Oku

Kış Aylarında da Cilt Sağlığınızı Koruyun!

Devamını Oku

Horlama Nedenleri ve Tedavisi

Devamını Oku

Ağır Metallere Dikkat!

Devamını Oku

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız. İçeriklerde tedavi edici sağlık hizmetlerine yönelik bilgiler yer almamaktadır.