Sağlıklı Bir Beden ve Ruh için 3 Alışkanlık



Kendine bakmak, bakımlı olmak kendini iyi hissetmen için önemli. Hayatın, senin başa çıkabileceğinden daha büyük cilveleri olduğunu düşünebilirsin. İşte tam burada, zor zamanlarda sana yardımcı olacak, beden ve ruh sağlığın için uygulaman gereken 3 basit alışkanlık var.


1. Bedenini hareket ettir

Eğer masanda bir ‘yapılacaklar listesi canavarı’ varsa, egzersiz yapmak ve hatta ayağa kalkmak bile zaman ayırabileceğin son şeymiş gibi gelebilir.

Oysa aslında tek yapmanız gereken şey biraz egzersiz yapıp bedeninizi harekete geçirmektir.

Düzenli olarak hareket etmek, enerjinizin artmasına yardımcı olabilir, ruh halinizi ve hatta uyku düzeninizi iyileştirir.

  • Egzersiz programını takvimine ekle ve buna sadık kal.
  • Bir arkadaşınla birlikte yapacağın egzersiz motive kalmanı sağlar.
  • Sağlıklı bir bedene sahip olmak için, bu ipuçlarını uygulamayı alışkanlık haline getir.
  • İş günlerinde ofiste aktiviteler yarat. Örneğin asansörü değil merdivenleri kullan, öğle arasında kısa yürüyüşler yap.


2. ‘Akdeniz Diyeti’ni düşün!

Daha dengeli, sağlıklı bir diyet için, Akdeniz Diyeti’ni düşünebilirsin. Ve bu sadece tatilini Ege’de geçirmen gerektiği anlamına gelmiyor!

Araştırmalar meyve-sebze, kuruyemiş, kepekli gıdalar ve balık ağırlıklı Akdeniz Diyeti’ni uygulayan kişilerde depresyon ve anksiyete belirtilerine çok daha az rastlandığını kanıtlıyor.

Akdeniz Diyeti’ni uygulayabilmek için bir gecede bütün yeme alışkanlıklarını değiştirmek zorunda değilsin! Kademeli değişimlerle başla. Örneğin tükettiğin sebze miktarını 0’dan 5’e çıkart. Birkaç farklı renkte meyve-sebze seç. Tabağının gözüne hoş gelmesi motivasyon kaynağı olacaktır. Son olarak birkaç günde bir öğünlerine yeni sebzeler ekle. Beden ve ruh sağlığını korumak ve yükseltmek için beslenmenin yeri tahmin ettiğinden daha fazla ve mutluluk hormonu salgılamak için çikolatalı fındık kremalarından daha sağlıklı alternatiflere ihtiyacın var.


3. En başa kendini koy

Hayat bunaltıcı görünmeye ve sen kendini baskı altında hissetmeye başladığında, biraz mola vermek için “hayır” demende bir sakınca yok. İşler yoğunlaştığında aslında en çok ihtiyaç duyduğun şey daha fazla çalışmak değil, gözlerini, beynini ve ruhunu biraz olsun dinlendirmek. Eldeki her işi hemen yapma zorunluluğu hissetmek ruh sağlığının en büyük düşmanlarından biridir.

Günün bir bölümünü hobilerine ve hatta işyerinde birkaç dakikanı sadece dinlenmek için ayırmalısın. Yapacağın ufak molalar zihnini ve ruhunu tazeleyeceği gibi özgüveninin artmasına da yardımcı olacaktır.

Bu kategorideki diğer maddeler;

Menopozda Beslenme ve Bitkisel Destek Tedavileri

Devamını Oku

Genç ve Sağlıklı Kalmak

Devamını Oku

Yetişkinlerde Aşı

Devamını Oku

Niye Obez Oluyoruz?

Devamını Oku

3 Adımda Doğru Güneş Gözlüğünü Seç

Devamını Oku

3 Öneri ile Özgüveninizi Arttırın!

Devamını Oku

Sağlıklı Bir Menopoz İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

Devamını Oku

Sizin Cildiniz Hangi Tip?

Devamını Oku

Saçlarınızın Sağlığı için Gül Suyu Kullanın!

Devamını Oku

Kalbinizin Verdiği Sinyalleri Dikkate Alın!

Devamını Oku

Cildinizi Limon Suyu ile Parlatın

Devamını Oku

Kalbiniz İçin Bu Alışkanlıklardan Vazgeçin!

Devamını Oku

Farklı Yaşam Evrelerinde Sağlık Kontrolleri - 1. Bölüm

Devamını Oku

Kadınlarda Kuvvet Antrenmanlarının Faydaları

Devamını Oku

Rahim Ağzı Kanseri ve HPV Aşısı

Devamını Oku

Prostat Kanseri’nde tedavi yöntemleri

Devamını Oku

Hamilelik Evreleri

Devamını Oku

Kış aylarının en büyük sorunu: GRİP

Devamını Oku

Karlı ve Buzlu Havalara Dikkat

Devamını Oku

Kanserde Erken Teşhisin Önemi

Devamını Oku

Farklı Yaşam Evrelerinde Sağlık Kontrolleri - 2. Bölüm

Devamını Oku

Zatürre Hakkında Temel Bilgiler

Devamını Oku

Göz Altı Morluklarından Kurtulmak Mümkün Mü?

Devamını Oku

Cilt Detoksu Hakkında Bilinmeyenler

Devamını Oku

Hijyen için Sabun Kullanımı

Devamını Oku

Lazer Epilasyon Hakkında Merak Edilenler

Devamını Oku

Lazer Epilasyon Hakkında Merak Edilenler

Devamını Oku

Sağlıklı ve Güzel Bir Cilt İçin Püf Noktaları

Devamını Oku

Kadınlarda İdrar Kaçırma Problemi

Devamını Oku

Meme Kanserinde Erken Teşhis

Devamını Oku

Kanserde Genetik Yatkınlığa Dikkat!

Devamını Oku

Sağlık Dolu Bir Yıla “Merhaba” Deyin!

Devamını Oku

Kış Aylarında da Cilt Sağlığınızı Koruyun!

Devamını Oku

Horlama Nedenleri ve Tedavisi

Devamını Oku

Ağır Metallere Dikkat!

Devamını Oku

Kalp Krizinden Nasıl Korunmalı

Devamını Oku

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız. İçeriklerde tedavi edici sağlık hizmetlerine yönelik bilgiler yer almamaktadır.