Besinler Ruh Halini Etkiler Mi?



Vücudun bütün uzuvları gibi, beynimiz de, sağlıklı bir şekilde çalışabilmek için doğru gıdalara ihtiyaç duyar. Bu yüzden, bazı gıda veya temel besin eksiklikleri, ruh halimizi de etkileyebilmektedir.


İyi Ruh Hali Menüsü

Konuyla ilgili yapılan araştırmalar, sağlıklı beslenmenin ve bazı besinlerin, örneğin balık yağının, ruh hali üzerinde olumlu etkiler bıraktığını, depresyona karşı da beyni koruduğunu öne sürüyor. Yine de, tek bir gıdanın beyni analiz edilebilir bir değişime uğrattığı yönünde bir çıkarımda bulunmak güçtür. Bu bir süreçtir ve bu süreç içerisinde düzenli ve sağlıklı beslenme ile gerçekleşebilecek bir durumdur.


Omega-3 Yağı


Omega-3 yağı, özellikle somon, sardalye ve uskumru gibi yağlı balıklarda bulunan, vücut tarafından üretilemeyen bir yağ asididir ve beyin fonksiyonlarının gerçekleşmesine büyük katkı sağlamaktadır.

Araştırmalar, bazı inşalarda, balık yağı takviyesinin depresyon gibi ruhsal karışıklıklara karşı da olumlu etkileri olduğunu ortaya koymaktadır. Beyin fonksiyonelliğine katkıda bulunmasının ve depresyon ile savaşmasının yanı sıra, Omega-3 aynı zamanda kalp sağlığını da korumaya yardımcıdır.


Omega-3 Kaynakları


  • Omega-3 alımının en doğal yolu, haftada 2-4 kez balık tüketmektir. Bu sayı, hamile ve emziren kadınlar için haftada en fazla 2 kez olmalıdır.
  • Bitki tohumları, kabuklu yemişler, tofu, kabak ve keten tohumu gibi sağlıklı oldukları bilinen besinler de Omega-3 kaynağı bakımından oldukça zengindir.
  • Doktor kontrolü ve tavsiyesiyle, eczanelerde temin edilebilen balık yağı hapı ile de Omega-3 takviyesi yapılabilmektedir.

Beyaz Et ve Süt Ürünleri


Kümes hayvanları, balık ve süt ürünleri vücudun ihtiyaç duyduğu ama kendi kendine üretemediği triptofan, temel bir amino asittir. Triptofan, mutluluk hormonu olarak bilinen serotonin hormonunu artırır. Vücutta triptofan seviyesinin düşük olması durumunda serotonin düzeyleri düşer ve bu mutsuzluk ve sinirliliğe sebep olabilir.


Proteinler


Öğünlerde, tabağın ¼’ünü protein içeren besinlerle doldurulmalıdır. Yağsız et, yumurta, süt ve baklagiller en yoğun protein içeren besinlerdendir. Süt ve süt ürünlerini az yağlı tercih etmek, et ürünlerini ek yağa ihtiyaç duymadan pişirmek ve pişirmeden önce yağ ve derilerinden ayırmak, doymuş yağ ve tuzdan uzak durmak da yine sağlık için önemli ipuçlarıdır. Yağda kızartmak yerine besinleri ızgarada, buharda pişirme veya yağsız tavada çevirme yöntemi ile pişirmek tercih edilebilir.


Çikolata


Stresli veya üzgün olduğumuzda çikolataya sarılıyoruz. Bazı araştırmalar, bitter çikolata yemenin, ruh sağlığına iyi gelebileceğini ortaya koyuyor, ancak durmasını bilmediğimizde mutluluk için yediğimiz çikolatalar kilo, dolayısıyla yeni mutsuzluk sebebi olarak geri dönebilir. Yapay malzemeler içermeyen, kakao oranı yüksek ve doğal çikolatalar, sağlık için yararlıdır ancak tüketilen çikolatanın yağ ve şeker oranı fazla olmamasına dikkat etmek gerekiyor.


Çikolata Tüketimini Kontrol Altında Tutmak İçin;


  • 1 veya 2 kareden fazla (25gr.) çikolata tüketmeyin.
  • Kakao oranı %70 ve daha üstü çikolataları tercih edin.

Folik Asit


Folik asit alyuvar üretimine ve doğmamış bebeklerde oluşabilecek doğum kusurlarını önlemeye yardımcı olan B9 olarak kodlandırılan bir vitamindir. Ispanak, pancar, avokado gibi meyve ve sebzelerde bulunur.

Araştırmalar, folik asitin, depresyon tedavisinde keskin bir rolü olup olmadığını henüz tam olarak kanıtlayamasa da, şimdiye kadar rastlanan bulgularda depresyon hastası bireylerin vücutlarındaki folik asit miktarının düşük olduğu kanıtlanmıştır.


Akdeniz Diyeti


Araştırmalar, meyve-sebze, kabuklu yemişler, kepekli tahıllar ve balık açısından zengin bir diyet olan Akdeniz Diyeti işlenmiş ve doymuş yağ oranı olarak zengin olan ve de sağlıksız besinlerden uzak bir diyet olduğu için kişinin depresyona girme oranını düşürdüğünü ve depresyonda kalma süresini azalttığını ortaya koyuyor.


Menünü Akdeniz Diyeti’ne Çevir!


  • Tabağında sebze, meyve, kepekli tahıllar, baklagiller ve kuruyemişlere geniş bir yer aç,
  • Zeytinyağı gibi doymamış bitkisel yağları tercih et,
  • Kırmızı et alımını kısıtla ve işlenmiş etlerden uzak dur,
  • Haftada en az 2 kez balık tüket,

Bu kategorideki diğer maddeler;

Spirulina Nedir?

Devamını Oku

Kahvaltının Önemi

Devamını Oku

Doğal Şifa: Kudret Narı

Devamını Oku

Çiftlik Salata Tarifi

Devamını Oku

Patatesli Mantar Tarifi

Devamını Oku

Fırında Palamut Tarifi

Devamını Oku

Fırında Lüfer Tarifi

Devamını Oku

Taze Enginar Salatası Tarifi

Devamını Oku

Asma Yaprağında Taze Levrek Balığı Tarifi

Devamını Oku

Her Derde Deva: Keçiboynuzu

Devamını Oku

Daha Az Yemek Yemek Için 6 Öneri

Devamını Oku

Mutluluk Diyeti: 5 Gülümseten İpucu

Devamını Oku

Kendi Meyveli Sodanı Yap!

Devamını Oku

Kalbin İçin Tüket!

Devamını Oku

Tuzu Azalt, Yaşam Kaliteni Arttır!

Devamını Oku

Vitaminler ve Mineraller

Devamını Oku

Sağlıklı ve Zararlı Yağlar

Devamını Oku

Kefir’in 100 faydası

Devamını Oku

Kolesterol ve Sağlığın

Devamını Oku

Yılbaşı Sofrasından Sağlıklı Kalkmanın 10 Yolu

Devamını Oku

Bir Akdeniz Mucizesi; Zeytinyağı

Devamını Oku

Ramazanda Beslenme Önerileri

Devamını Oku

Ramazanda Dikkat Edilmesi Gerekenler

Devamını Oku

Kurban Eti Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey!

Devamını Oku

Zencefilgillerin Mucizesi

Devamını Oku

Sağlıklı ve Düzenli Beslenmede Sebze Meyve Sularının Önemi

Devamını Oku

Dünya Süt Günü

Devamını Oku

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız. İçeriklerde tedavi edici sağlık hizmetlerine yönelik bilgiler yer almamaktadır.