Kış Sağlığının Rengi: Kırmızı!



Kış aylarında yaşanan mevsim değişikliklerinde hastalıklara karşı korunabilmek için, kırmızı renkli besinlerden faydalanabiliriz. Turna yemişi, domates, havuç, greyfurt, nar, pancar gibi kırmızı renkli besinler güçlü antioksidanlar içerirler. Yapılan araştırmalar, kırmızı meyve ve sebzelerin içerisinde bulunan kırmızı pigmentin, likopen, çok iyi bir antioksidan olduğunu ve onlarca mekanizma ile başta prostat kanseri olmak üzere, akciğer, meme ve cilt kanserlerine karşı koruyuculuğu da ortaya konmuştur. Öte yandan, sağlıklı olmak kaydı ile domates sosu, ve en önemlisi de salça çok ama çok iyi birer likopen kaynağıdır. Bu nedenle, kış aylarında organik domates bulmaya çalışmak yerine, domatesin en bol olduğu mevsimde yetişen, güneş ışığında olgunlaşmış domates ve kırmızı biberden üretilmiş salça tüketilebilir. Kansere karşı antioksidan kaynağı kırmızı özlü meyve ve sebzeler vücudun direncini artırdığından, yıllara karşı doğanın anti-aging ürünleri ile meydan okunabilir. Sağlıklı yaşlanma ile ilgili git gide daha da bilinçlenerek, her şeyi, mümkün olan en doğal ve organik halleri ile tüketmeye ve böylece kendi ekolojik dengemizi korumaya çalışıyoruz. Bu nedenle kış sağlığının rengi, kırmızı! Gücünü kırmızı besinlerden bilinçlenerek almaya ne dersin?

Kış sağlığının rengi “kırmızı”nın mucizeleri:

  • Kalp sağlığını korur
  • Beyin fonksiyonlarını destekler
  • Kilo kontrolünde rol alır
  • Kanser hücreleriyle savaşır
  • Kronik hastalıkları önler
  • İdrar yolu enfeksiyonunu önleyici etki gösterir


Fonksiyonel Kırmızı Besinler

Pancar
C vitamini, fosfat, potasyum gibi birçok vitamin ve minerale sahip pancar, kan akışını ve bilişsel fonksiyonların en etkili şekilde yürütülmesinde önemli rol oynuyor. Kırmızı pancara mor rengini veren betalain aynı zamanda yüksek oranda antioksidan özellik gösteriyor. Betalain antioksidan özellik göstererek bu serbest radikallerle savaşıyor ve kalbi koruyor, kansere karşı savaşıyor. Ayrıca betalain, plazmada bulunan ve kalp hastalıklarının oluşmasına neden olan homosistein düzeyini azaltarak da kalp hastalıklarına karşı koruyor. Şişkinlikten şikayetçiysen pancar tüketimi, bağırsak hareketlerini düzenleyerek kabızlık, hazımsızlık, şişkinlik gibi sorunları önlüyor.


Nar
Eşsiz tüketim lezzetinin yanı sıra çekirdek, kabuk veya meyve suyu olarak tüketilen nar; önemli derecede anti-karsinojenik bir meyvedir ve cilt, meme, kolon kanserine karşı olumlu etkileri görülür. Yapılan araştırmalarda yüksek tansiyonu olan kişilerde tansiyonu düşürücü etkisine de rastlanmıştır.


Kırmızı Elma
Kolesterolü düşürür. Dalağın kan yapmasını sağlar. Çalışırken devamlı olarak oturanlar ve fazla kilolular için çok faydalıdır. Kan şekerini düşürür. Nefesi rahatlatır. Yapılan bazı araştırmalar, elma yiyenlerin daha kolay nefes aldığını göstermektedir. Gastritten kaynaklanan yanmaları hafifletir. Kabuğuyla pişirildiğinde bağırsakları çalıştırır ve yumuşatır. Elma kürü, gut, böbrek, mesane hastalıkları ve hemoroit tedavisinde de işe yarar.


Kırmızı Biber
Metabolizmanın canlılık kazanmasına yardımcı olabilen kırmızı biber, yemeklere kattığı lezzeti ile kış aylarının vazgeçilmezlerinden olmalıdır. A vitamini açısından oldukça zengin, posa içeriği yüksek bir besin olan kırmızı biber, C vitamini açısından da toplumda bilinenin aksine, limondakinden daha çok C vitamini içermektedir. Öte yandan, kışın salça olarak da tüketilmesi oldukça faydalıdır.


Kırmızı Üzüm
Üzümü renginden çok çekirdeği sağlıklı kılmaktadır. Bu sebeple mutlaka çekirdekleri ile birlikte tüketilmelidir. Kuvvetli bir fonksiyonel meyve olan üzümün lezzetinin yanı sıra pek çok faydası olduğunu da unutmayın. Kırmızı üzümün faydaları arasında kalp, dalak, mide, karaciğer rahatsızlıklarına iyi gelmesi ile bilinen kırmızı üzün, nefes darlığına da iyi gelir.


Mor Lahana
Bağışıklık sistemini koruyan en etkili sebzelerden biri de mor lahanadır. Mor lahana, anti-inflamatuar özelliğe sahip olduğu gibi kalp sağlığına iyi gelir, kolestrolü düşürür, bileşenlerinde bulunan laktik asit de kolon kanserine iyi gelir. Lif bakımından oldukça zengin olan mor lahana, diyet listelerin en ideal sebzeleri arasında yer alır. Düzenli lahana tüketiminin mide, kalınbağırsak, akciğer kanserine yakalanma riskini azalttığı biliniyor.


Kırmızı Turp
Turp kış aylarında vazgeçilmez besinlerden biridir. Turpun faydaları arasında özellikle kış aylarında yakalanılan bir hastalık olan idrar söktürücü olması, soğuk algınlığı, öksürük gibi hastalıklara iyi gelmesi sayılabilir. Ayrıca kansızlığa karşı fayda sağlaması, kabızlığı önlemesi ve bağışıklık sistemini güçlendirmesi de turpun faydaları arasındadır. Yüksek miktarda fosfor içeren bir sebzedir.


Mor Havuç
Kara veya siyah havuç olarak da bilinen bu havuca rengini veren bileşikler antosiyanin adı verilen pigmentlerdir. Güçlü antioksidan etkileri ile bilinen bu pigmentlerin, kanser önleyici, yaşlanma geciktirici ve bağışıklık sistemini güçlendirici etkileri bulunuyor. Ayrıca, diyabet ve kalp hastalıklarına karşı da koruyucu etkileri bulunan bu havuç, vitaminler, mineraller ve antioksidanlardan oluşan inanılmaz bir bileşime sahiptir. Zaten bilindiği gibi, A vitamini sağlıklı mukus zarları için çok önemlidir, gözler için de oldukça faydalıdır. İçeriğinde orta derecede C, K, B6, B1, B3 ve B5 vitaminleri de bulabiliriz. Tüketimi bağışıklık sistemi için faydalıdır, kemik sağlığı için faydalı besinler arasındadır.


Kırmızı Soğan
Mor soğan olarak da bilinen kırmızı soğanın, en bilinen özellikleri arasında, iştah açıcı olması yer alır. Kırmızı soğanda bulunan besin maddeleri gıda zehirlemelerini önlemektedir. Beyaz soğana göre 5 – 10 kat daha fazla antioksidan içeren kırmızı soğan, mide asidinde parçalanmayan mikroorganizmalar için antibiyotik etkisi göstermekte ve bu zararlı bakterileri yok etmektedir. Öte yandan, soğanda bulunan bakır, manganez gibi besin maddeleri şeker hastaları için olumlu etkilere sahiptir, enfeksiyonlara karşı korur, tansiyonu dengeler ve kolestrolü düşürür. Kırmızı soğan etkili bir idrar sökücü görevi gördüğü gibi, vücut ve kandaki toksinleri uzaklaştırarak kanı ve vücudunuzu temizler, sindirim sistemini rahatlatır ve kemik sağlığını korur.





Bu kategorideki diğer maddeler;

Spirulina Nedir?

Devamını Oku

Kahvaltının Önemi

Devamını Oku

Doğal Şifa: Kudret Narı

Devamını Oku

Çiftlik Salata Tarifi

Devamını Oku

Patatesli Mantar Tarifi

Devamını Oku

Fırında Palamut Tarifi

Devamını Oku

Fırında Lüfer Tarifi

Devamını Oku

Taze Enginar Salatası Tarifi

Devamını Oku

Asma Yaprağında Taze Levrek Balığı Tarifi

Devamını Oku

Her Derde Deva: Keçiboynuzu

Devamını Oku

Besinler Ruh Halini Etkiler Mi?

Devamını Oku

Daha Az Yemek Yemek Için 6 Öneri

Devamını Oku

Mutluluk Diyeti: 5 Gülümseten İpucu

Devamını Oku

Kendi Meyveli Sodanı Yap!

Devamını Oku

Kalbin İçin Tüket!

Devamını Oku

Tuzu Azalt, Yaşam Kaliteni Arttır!

Devamını Oku

Vitaminler ve Mineraller

Devamını Oku

Sağlıklı ve Zararlı Yağlar

Devamını Oku

Kefir’in 100 faydası

Devamını Oku

Kolesterol ve Sağlığın

Devamını Oku

Yılbaşı Sofrasından Sağlıklı Kalkmanın 10 Yolu

Devamını Oku

Bir Akdeniz Mucizesi; Zeytinyağı

Devamını Oku

Ramazanda Beslenme Önerileri

Devamını Oku

Ramazanda Dikkat Edilmesi Gerekenler

Devamını Oku

Kurban Eti Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey!

Devamını Oku

Zencefilgillerin Mucizesi

Devamını Oku

Sağlıklı ve Düzenli Beslenmede Sebze Meyve Sularının Önemi

Devamını Oku

Dünya Süt Günü

Devamını Oku

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız. İçeriklerde tedavi edici sağlık hizmetlerine yönelik bilgiler yer almamaktadır.