Tuzu Azalt, Yaşam Kaliteni Arttır!



Aşırı tuz tüketimi yüksek tansiyon, böbrek hastalıkları ve kalp hastalıkları başta olmak üzere birçok sorunun temelinde yer almaktadır. Tuz tüketimini azaltarak ve hatta mümkünse minimuma indirerek kemik erimesi, mide kanseri, böbrek hastalıkları gibi sağlık sorunlarına yakalanma riskini azaltır.


Tuz Neden Zararlı Olabilir?

Vücudun kan basıncının artmasına sebep olan etmenlerin başında tuz gelir. Aşırı tuz tüketimi vücudun su tutma oranını artırarak arterlerde gereğinden fazla baskıya ve dolayısıyla kan basıncının artmasını yani yüksek tansiyonu meydana getirir.


Yüksek Tansiyonun Sonuçları Nelerdir?

Yüksek tansiyon damarlarımızın duvarlarının gerilmesine ve tıkanmasına yol açar, bu da en yaygın hastalık ve ölüm nedenlerinden biri olan inme ve kalp krizi riskini artırır. Yüksek tansiyon kalp kaslarının da gerilmesine sebep olur ve bu yüzden kalp kanı dolaştırabilmek için daha fazla baskı uygulamak durumunda kalır buna da halk dilindeki adıyla kalp yetmezliği denir. Tedavi edilmediği takdirde, yüksek tansiyon göz sağlığını da etkiler, böbrek yetmezliği ve başka çeşitli sağlık sorunlarına yol açar.


Günlük Tuz Tüketimi Ne Kadar Olmalıdır?

Yapılan araştırmalar günlük tuz tüketimi miktarının 4 ile 6 gr arasında sınırlı kalması gerektiğini belirtir. Bu da hemen hemen 1 çay kaşığı tuza denk gelir. Yüksek tansiyon veya kalp rahatsızlığı şikayeti olan kişilerinse 4 gramdan daha az tuz tüketmesi tavsiye edilir. Ancak unutmamalı ki yediğimiz besinlerin hemen hemen hepsi tuz içerir ve dolayısıyla günlük sodyum ihtiyacımızı karşılar. Yine de yemeklerine tuz katmak istersen, sofra tuzuna nazaran daha doğal ve sağlıklı olan deniz veya kaya tuzunu tercih edebilirsin.


Tuzu Nasıl Azaltabiliriz?

Her gün tükettiğimiz ekmek, peynir gibi gıdaların birçoğu ihtiyacımız olan günlük tuz miktarını zaten karşılamaktadır.

  • Tuzu azaltmak için ilk olarak bisküvi ve türevi atıştırmalık gıdalardan uzak durmalısın.
  • Tuzsuz yemekler tatsız oluyor deme. Öncelikle bu fikre kendini ve damak tadını alıştırman için yemeklere kattığın tuz miktarını peyderpey azalt.
  • Tuz yerine baharat ve ot tüketmek de tuzu azaltmaya yardımcı olur. Yemeğe tuz yerine kekik, pul biber, karabiber gibi baharatlarla destekleyebilirsin.
  • Salam, sucuk gibi işlenmiş gıdaları ve pizza gibi hamur işleri tüketmemek vücuda gereksiz tuz yüklenmesinin önüne geçer.

Bu kategorideki diğer maddeler;

Spirulina Nedir?

Devamını Oku

Kahvaltının Önemi

Devamını Oku

Doğal Şifa: Kudret Narı

Devamını Oku

Çiftlik Salata Tarifi

Devamını Oku

Patatesli Mantar Tarifi

Devamını Oku

Fırında Palamut Tarifi

Devamını Oku

Fırında Lüfer Tarifi

Devamını Oku

Taze Enginar Salatası Tarifi

Devamını Oku

Asma Yaprağında Taze Levrek Balığı Tarifi

Devamını Oku

Her Derde Deva: Keçiboynuzu

Devamını Oku

Besinler Ruh Halini Etkiler Mi?

Devamını Oku

Daha Az Yemek Yemek Için 6 Öneri

Devamını Oku

Mutluluk Diyeti: 5 Gülümseten İpucu

Devamını Oku

Kendi Meyveli Sodanı Yap!

Devamını Oku

Kalbin İçin Tüket!

Devamını Oku

Vitaminler ve Mineraller

Devamını Oku

Sağlıklı ve Zararlı Yağlar

Devamını Oku

Kefir’in 100 faydası

Devamını Oku

Kolesterol ve Sağlığın

Devamını Oku

Yılbaşı Sofrasından Sağlıklı Kalkmanın 10 Yolu

Devamını Oku

Bir Akdeniz Mucizesi; Zeytinyağı

Devamını Oku

Ramazanda Beslenme Önerileri

Devamını Oku

Ramazanda Dikkat Edilmesi Gerekenler

Devamını Oku

Kurban Eti Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey!

Devamını Oku

Zencefilgillerin Mucizesi

Devamını Oku

Sağlıklı ve Düzenli Beslenmede Sebze Meyve Sularının Önemi

Devamını Oku

Dünya Süt Günü

Devamını Oku

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız. İçeriklerde tedavi edici sağlık hizmetlerine yönelik bilgiler yer almamaktadır.