Vitamin Deposu Ev Yapımı LİMONATA!


Yaz aylarında içimizi ferahlatan, yapılışı oldukça kolay, faydaları saymakla bitmeyen lezzetli mi lezzetli içeceğimiz “Limonata”!

Limonata’nın ana malzemesi olan limon; yüksek miktarda C vitamini, potasyum, magnezyum, folik asit, lif ve bol miktarda fitobesin* içerir. İçerdiği bu yararlı özelliklerin yanı sıra antibakteriyel ve antiseptik özelliği ile mutfaklarımızın vazgeçilmez meyvesidir. Bir limonun suyu günlük C vitamini ihtiyacımızın yarısı karşılamaktadır. İçerdiği C vitamini sayesinde diğer gazlı ve asitli içeceklere göre besin değeri oldukça yüksektir. Kış aylarında grip olmak üzere artan soğuk algınlığı hastalıklarına karşı en doğal korunma yolu olduğu, hastalık halinde ise daha çabuk iyileşmeyi desteklediği de bilinmektedir. 

Limonata yaparken; vitamin kaybını önlemek için her zaman taze sıkılmış limon ile hazırlamak çok fazla bekletilmeden tüketmek gerekir. Her gün düzenli olarak tüketilmesi durumunda ise; vücudun yenilenmesi, yaralanmaların iyileşmesi, erken yaşlanmayı önleme, halsizliği azaltması gibi çokça yararı vardır. Meyve suyu ve içeceklere göre kalori açısından çok düşük olması ve vücudun alkali dengesi için  en doğal içecektir.

*Fito besinler karbonhidratlar, proteinler, vitaminler, mineraller, yağlar gibi gerçek besinlerin aksine; yaşamını sürdürmek için gerekli olmayan fakat hastalıkları engellemeye aktif olarak yardımcı olan besinlerdir.

Peki Limonata nasıl yapılır ?

Malzemeler:

  • 3 Adet Limon
  • 5 Yemek Kaşığı Bal
  • 1 litre soğuk su
  • Buz (sunum için)
  • Yarım demet taze nane


Limonata Tarifi:

Öncelikle 1 limonun kabuklarını rendeliyoruz, kalan limonların kabuklarını beyaz kısımları da kalmayacak şekilde soyalım. Soyduğunuz limonları halka kalka doğrayarak çekirdeklerini ayıralım. Tüm malzemeleri rondoya ekleyerek limonatanızı hazır hale getirebilirsiniz.  Buz dolabında soğuttuğunuz limonatanızı buz ve nane yaprakları ekleyerek servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun :)

Bu kategorideki diğer maddeler;

Şeker Tüketimine Son Veren Besinler!

Devamını Oku

Sahurda Nasıl Beslenmeli?

Devamını Oku

Ramazan'da Nasıl Beslenmeli?

Devamını Oku

Spirulina Nedir?

Devamını Oku

Kahvaltının Önemi

Devamını Oku

Doğal Şifa: Kudret Narı

Devamını Oku

Çiftlik Salata Tarifi

Devamını Oku

Patatesli Mantar Tarifi

Devamını Oku

Fırında Palamut Tarifi

Devamını Oku

Fırında Lüfer Tarifi

Devamını Oku

Taze Enginar Salatası Tarifi

Devamını Oku

Asma Yaprağında Taze Levrek Balığı Tarifi

Devamını Oku

Her Derde Deva: Keçiboynuzu

Devamını Oku

Besinler Ruh Halini Etkiler Mi?

Devamını Oku

Daha Az Yemek Yemek Için 6 Öneri

Devamını Oku

Mutluluk Diyeti: 5 Gülümseten İpucu

Devamını Oku

Kendi Meyveli Sodanı Yap!

Devamını Oku

Kalbin İçin Tüket!

Devamını Oku

Tuzu Azalt, Yaşam Kaliteni Arttır!

Devamını Oku

Vitaminler ve Mineraller

Devamını Oku

Sağlıklı ve Zararlı Yağlar

Devamını Oku

Kefir’in 100 faydası

Devamını Oku

Kolesterol ve Sağlığın

Devamını Oku

Yılbaşı Sofrasından Sağlıklı Kalkmanın 10 Yolu

Devamını Oku

Bir Akdeniz Mucizesi; Zeytinyağı

Devamını Oku

Ramazanda Beslenme Önerileri

Devamını Oku

Ramazanda Dikkat Edilmesi Gerekenler

Devamını Oku

Kurban Eti Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey!

Devamını Oku

Zencefilgillerin Mucizesi

Devamını Oku

Sağlıklı ve Düzenli Beslenmede Sebze Meyve Sularının Önemi

Devamını Oku

Dünya Süt Günü

Devamını Oku

Web sitemizdeki bilgiler kişileri tanı ve tedaviye yönlendirme amacı taşımaz. Tanı ve tedaviye yönelik tüm işlemlerinizi doktorunuza danışmadan uygulamayınız. İçeriklerde tedavi edici sağlık hizmetlerine yönelik bilgiler yer almamaktadır.